filial
– et innholdsBYRAA
twitter_1_2.gif

markedsføring

 
 

influencer marketing = dynamitt

Sammen med BYRAA jobber filial med strategisk kommunikasjon og markedsføring for våre kunder. Vi er sterke på sosiale medier og innholdsmarkedsføring, mens BYRAA tar for seg den mer tradisjonelle delen av markedsføringsarbeidet. Som den lekne lillesøsteren, har filial noen gode ess i ermet om du er interessert i nye og spennende måter å markedsføre bedriften eller merkevaren din på.

Vi har stor tro på det som kalles «influencer marketing», altså markedsføring gjennom opinionsledere som har troverdighet innenfor et spesifikt område. Plattformer som blogger, Instagram og YouTube fører til at langt flere personer har et publikum i form av followers, og det gjør «influencer marketing» til en helt annen måte å drive markedsføring og merkevarebygging på.

Ved å samarbeide med en influencer kan du nå ut til et mye større publikum enn ditt eget, og treffe mye mer konkret på målgruppen du ønsker å nå. En god influencer har opparbeidet seg tillit hos publikumet sitt og tilbyr dermed kredibilitet til produktet som markedsføres. Forskjellen på tradisjonell markedsføring og markedsføring gjennom influencere, er at målgruppen faktisk er interessert i innholdet som influencerne skaper og deler.

filial hjelper deg å finne den riktige influenceren og avsenderen som passer best for din bedrift og merkevare. Her må både målgruppe, verdier og holdninger passe inn med produktet du vil selge, i tillegg må man ha en strategi for hva leserne skal sitte igjen med etter kampanjen.

Som innholdsbyrå jobber filial også med epost-markedsføring for våre kunder, hvor vi produserer nyhetsbrev med innhold tilpasset ulike målgrupper som sendes direkte på mail. Dette er en veldig effektiv kanal for trafikk til egne nettsider og direkte salg, men det må gjøres riktig både for å få høy åpningsrate hos mottakeren og skape et innhold som gjør at eposten ikke oppleves som spam.

 

Filial kan for eksempel:

  • Kartlegge influencere som er troverdig og relevant for merkevaren din.
  • Lage en strategi for innholdet i samarbeid med influencer og kunden.
  • Sette opp en formell avtale mellom influencer og kunde for produksjon og distribusjon av innhold.
  • Produsere digitale magasiner med både egenprodusert- og influencerinnhold.
  • Lage nyhetsbrev med kvalitetsinnhold som er relevant og inspirerende for mottakeren.