filial
– et innholdsBYRAA
Magnus.gif

strategi

 
 

mesterplanen

filial mener at nøkkelen til suksess er å vite alt om mottakeren av innholdet ditt. Nå blir feeden i Facebook, kontoen din på Netflix og alt du nettshopper skreddersydd med personlige anbefalinger til deg basert på valg du tidligere har gjort. Hvorfor? Fordi det har stor effekt!

Det lønner seg å lage innhold for den spesifikke målgruppen og vær tydelig på hvem du ønsker å nå. Og der kommer strategi inn i bildet Som content-eksperter sier: Å holde på med innholdsmarkedsføring uten en dokumentert strategi, er som å holde på med orientering uten kart. Før eller senere kommer du til å gå deg vill.

Vi starter alle kampanjer med en strategi i bunnen. For å lage innhold og å lage en god plan, må vi vite hvem vi skal nå, hva oppgaven er, hvilke kanaler vi skal benytte, hvorfor vi skal gjøre det og hvilken målbar effekt kampanjen skal ha. Det samme gjelder når vi jobber med en ny bedrift eller merkevare. Hvem er bedriften i dag og hvem er bedriften i framtiden? Hva gjør bedriften unik? Hvilke kanaler skal bedriften benytte? Hvem er målgruppen? Hvilke mål skal bedriften nå?

filial lager strategier både for bedrifter, merkevarer og kampanjer. Vi lager egne kommunikasjonsstrategier, innholdsstrategier og strategier for sosiale medier. Strategiene definerer mål, kartlegger målgruppene og markedet, og viser retningen vi skal gå for å nå målene. Vi setter også opp konkrete innholdsplaner og posteplaner for hvordan vi skal nå fram med strategiene våre. Ved å måle og analysere arbeidet underveis, kan vi justere innholdet og publiseringsplanen fortløpende, for å styrke effekten av arbeidet vårt.

 

Filial kan for eksempel:

  • Analysere bedriften, nettsiden og kommunikasjonen til bedriften din og forbedre.
  • Lage en kommunikasjons-, innholds- eller sosiale medier-strategi for merkevaren din.
  • Lage konkrete posteplaner og innholdsplaner for nettsider og sosiale kanaler.
  • Stadig analysere og måle effekten av markedsarbeid for justeringer underveis.